شرکت خزرفن

ساخت وبلاگ

جت فن پارکینیگی

جت فن پارکینیگی برای انتقال هوا است. برای انتقال هوا باید جرم جابجا شود. در دمای 20 درجه سانتیگراد ، چگالی هوا تقریباً 1.2 کیلوگرم در متر مربع است. تهویه هوا 10 متر مربع بنابراین شامل جابجایی 12 کیلوگرم است.

هوا از سه طریق قابل جابجایی است. بهترین روش شناخته شده انتقال آن از طریق مجرای خنک کننده با استفاده از جت فن پارکینیگی است که هوا را از مجرای هوا مکش یا فشار می دهد. همچنین به خوبی شناخته شده است که هوا در پاسخ به دیفرانسیل های حرارتی (به اصطلاح دودکش یا اثر پشته) به صورت عمودی حرکت می کند. روش سوم به عنوان جت فن پارکینیگی شناخته می شود و از این واقعیت استفاده می کند که بدن متحرک وقتی در معرض "نیروی فشار" قرار می گیرد سرعت را تغییر می دهد.

بر اساس آزمایش مداوم ، استفاده از سیستم تهویه مناسب مانند جت فن پارکینیگی رانش یا جت توسط سیستم های ایمنی پارکینگ بهینه شده و یکپارچه شده است.

 

در این مقاله اطلاعاتی در مورد امکانات ارائه شده توسط جت فن پارکینیگی ارائه شده است.

راه حل های کنترل دود در پارکینگ ها در مناطق مختلف جهان سازگار نیست و به مقررات محلی به شدت وابسته است. در بعضی از کشورها ، جت فن پارکینیگی الزامی هستند - به عنوان مثال ، در لهستان ، کنترل دود در تمام پارکینگ های محصور بزرگتر از 1500 متر مربع لازم است. با این حال ، بسیاری از کشورها قوانینی را برای تهویه پارکینگ در حالت آتش سوزی ندارند و برخی صریح استفاده از راه حل هایی مانند جت فن پارکینیگی را ممنوع می دانند.

این اختلاف در سراسر جهان ریشه در سوء تفاهم مشترک از نقش سیستم های کنترل دود در ایمنی آتش سوزی دارد. اغلب گفته می شود که " جت فن پارکینیگی  عملکرد مورد انتظار خود را برآورده نمی کنند" - اما دو عامل در جت فن پارکینیگی می تواند اشتباه باشد: طراحی سیستم یا انتظارات.

در این مقاله انواع راه حل های مبتنی بر جت فن پارکینیگی، با توضیح در مورد آنچه می توان با چنین سیستم هایی و ویژگی هایی که بیشترین عملکرد آن را تحت تأثیر قرار می دهد ، ارائه می دهد. موارد با شبیه سازی CFD نشان داده شده است ، اگرچه جنبه های فنی شبیه سازی در اینجا مورد بحث قرار نگرفته است.

مزایای کنترل دود جت فن پارکینیگی

مهمترین مزیت سیستم کنترل دود جت فن پارکینیگی امکان تغییر مسیر و توزیع انرژی در پارکینگ است. بدون هیچگونه سیستم کنترل دود ، آتش ممکن است به اندازه بزرگی افزایش یابد که از طریق عملیات آتش نشانی قابل کنترل نیست و منجر به خسارت شدید نخواهد کرد.

یک سیستم کنترل دود با استفاده از جت فن پارکینیگی ممکن است با کاهش دمای دود یا فراهم کردن مسیر دسترسی بدون دود ، شرایطی را که در آن آتش نشانان کار می کنند ، کاملاً تغییر دهد. یک سیستم به درستی طراحی شده جت فن پارکینیگی عملیات آتش نشانی را امکان پذیر می کند که در غیر این صورت غیرممکن خواهد بود.

جت فن پارکینیگی غلظت دود و درجه حرارت در ارتفاع 2 متر را در آتش سوزی در پارکینگ 20 مگاوات  پس از رسیدن به یک میدان جریان حالت پایدار توسط جت فن پارکینیگی حذف می شود.

 

شرکت خزرفن...
ما را در سایت شرکت خزرفن دنبال می کنید

برچسب : جت فن پارکینیگی, نویسنده : خزرفن khazarfan بازدید : 236 تاريخ : دوشنبه 20 آبان 1398 ساعت: 12:35

خبرنامه